Fotografiet er del av et prosjekt der Meyer har langs hele den tidligere Berlinmuren på rundt 160 kilometer funnet steder som er knyttet til murens historie. Hun har delvis dekket til fotografiene med korsstingsbroderi som ligner piksler og minner på samme tid både om en digital og en analog prosess.
Meyer er opptatt av å utforske de fysiske, sosiale og psykologiske egenskapene som kjennetegner et sted. I mange av prosjektets 43 håndsydde fotografier representerer de broderte seksjonene den eksakte skalaen og plasseringen av den tidligere muren, og gir en pikselert visning av hva som ligger bak og som vi ikke helt kan se. På denne måten både avslører og skjuler broderiet muren, og blir et gjennomsiktig spor eller et gjenferd i landskapet av noe som ikke lenger eksisterer, men som veier tungt i historien og hukommelsen. Den digitale estetikken refererer ikke bare til glemsel, men også til digitaliseringen av historiske dokumenter for nettbaserte arkiver.
Flere av Meyers bilder fra Berlin kan du se på fotofestivalen Oslo negativ i oktober. Hennes prosjekt er et av årets utvalgte Open Call-prosjekter.
Teksten er basert på fotografens egen tekst om prosjektet.